tisdag 24 januari 2012

Sytt en del!

Jag har sytt en hel del som inte blivit fotograferat innan det använts och hamnat i tvätten. Så nu när tvätten togs ner passade jag på att fota. Såg först när bilderna kom över på datorn att mina fötter kom med och att jag inte kommer att vinna något pris för dem heller. Men eftersom jag inte har någon kunskap om photoshop så får det bli som det blir.

Mysbyxor, ångrade mig när jag hade klippt ut dem och tänkte att det inte var något byxtyg. Men med muddarna på blev de riktigt bra.
Syns något av tunikan öht?  Jaja, tyget är från znok och heter ocean. Det räckte inte till två ärmar från början (när jag väl bestämt mig för att ha samma tyg på ärmar och fram-bakstycke). Men så blev det mellandagsrea och detta var med. Försökte förklara för mannen att man kunde köpa flera tyger då när detta var på extrapris men konstigt nog fattade han inte det.. synd att jag redan hade beställt då ;).
Pyjamas i JNY´s dots. Jag har bytt till mig tyget och visste inte riktigt vad jag skulle göra med det men så var det en bit som räckte till pyjamas och det blev bra. Mudden låg i gömmorna och passar helt ok!
En pyjamas till. Lillfis valde färg på knapparna och det känns helt ok! Här räckte inte tyget helt så benmuddarna blev lite längre på denna.
Sist tunika med omlotthals som visst bara var fejk, jag fattar fortfarande inte riktigt hur jag skulle sytt den. Men den passar på men ser helknasig ut när den ligger ner.
Tajtsen till är sydda i mönster från sykurser.se och sitter riktigt bra. Båda tygerna kommer från strömming.

Ni har väl inte missat att JNY har fri frakt om man beställer över 200kr? Det har inte jag ;).

2 kommentarer: